[CZ] Schneealpe - WINDBERG (1.903 m n.m.)

Kecskés Zoltán (Kecso) shared this question 2 months ago
Answered

Ahoj včera som zaznamenal túto drobnú nepresnosť v mapových podkladoch pri vrchu Windberg AT. Ono to má mat 1903m n.m a aj som aktualizoval mapu Rakúska ale nepomohlo to, mne tam stále ukazuje len1885m n.m. Mám stiahnuté doplnkové údaj o nadmorskej výške k mape.

Comments (12)

photo
1

Netreba chodiť ani tak ďaleko.

Chybné výškové údaje sa nachádzajú na rôznych miestach.

S tým Locus veľmi nič nezmôže. Je to záležitosť poskytovateľa výškových údajov.

Niekde tu na fóre je zmienka o tom že Locus sa pokúsi nájsť (zmeniť) poskytovateľa týchto údajov.

Sú na Slovensku aj rokliny 35.000 m pod morom 😁

photo
1

To som netušil že vo výškových údajov je viac chýb, používam Locus asi rok okolo 50 záznamov a zatiaľ všetko sedlo.

photo
1

Ahoj,

obávám se, že popisujeme dvě věci, které spolu nesouvisí. Nicméně:

Windberg - výška je pravděpodobně opravdu špatně. LoMaps mapy jsou tvořeny na základě dat z komunitního projektu OpenStreetMap. Vytvořil jsem poznámku pro lokální členy, aby nadm. výšku zkontrolovali. Předpokládám, že se jedná o překlep v datech https://www.openstreetmap.org/note/1407412#map=19/47.70313/15.59504&layers=N

Kriváň - údaje z dynamických výšek (výška pod kurzorem) Locus zobrazuje na základě výškových dat a jsou nezávislé na mapě. Pravděpodobně používáte starší data. Smažte prosím soubory: /Locus/data/srtm/N49E019.hgt a N49E050.hgt. Stáhněte přes Locus znova výšková data pro tuto oblast - pokud se vrátíte zpět nad mapu, tak Locus vyzve ke stažení výš. dat.

Petr V.

photo
1

ďakujem za vysvetlenie aj som premazal priečinok srtm a stiahol znovu tie výškové dáta

photo
photo
1

Ahoj Peter,

Vďaka za objasnenie. Pochopil som že sa jedna o červený údaj o výške. Nie o údaj na mape.

Aktualizáciu údajov srtm (konkrétny štvorec) som urobil včera a žiadna zmena. Dnes som tu písal a znova urobil aktualizáciu hgt súboru a dnes už to je OK.

Locus neponúka aktualizáciu týchto údajov. Treba to urobiť manuálne. Pozerám že moje údaje sú v rozsahu niekoľkých rokov. Asi je čas zmazať celú zložku a znova stiahnuť. Pre mňa tie údaje majú len informačný charakter a vo väčšine oblasti sú +/- OK.

photo
1

Je na zváženie a dávam ako návrh doplniť (zjednodušiť pre užívateľov) možnosť aktualizácie výškových údajov.

Doplniť možnosť "Obnoviť prepísať údaje"

Momentálne to nie je možné a vyskočí len hláška že údaje už existujú.

V mojom prípade aj viac ako 2-3 roky staré.

photo
1

Výšková data (*.hgt) soubory se v podstatě nemění, tak jako se nemění podoba terénu v krajině. Jen vybrané státy byly v roce 2017/2018 aktualizovány na základě dat z lidarových měření - viz http://forum.locusmap.eu/index.php?topic=5363 Data pro Slovensko byla aktualizována před půl rokem a další aktualizace není v plánu. Chci tím naznačit,že takové tlačítko v naprosté většině situací není potřeba i stará data jsou stále dostatečně přesná.

Co se týče chyby ve Slovenských datech - jednalo o data data stažené automaticky aplikací? Opravdu zde nebyla půl roku žádná aktualizace.

photo
1

Tiež som to tak bral že výškové dáta sa nemenia. Snáď po nejakom zemetrasení alebo tak 😃

Pred napísaním prvého príspevku som sa zamyslel a napadlo ma že dáta mám dosť staré tak som zmazal ten jeden štvorec. Na mape skočil otáznik a hore ikona na stiahnutie. Stiahol som a žiadna zmena. Diera zostala. Urobil som screen a napísal príspevok.

Včera po odporúčaní obnovy hgt som sa rozhodol stiahnuť dáta pre celé slovensko lebo takých dier na mape som mal viac na rôznych miestach (väčšina čo som si všimol tak v kopcoch).

Cez obchod to nešlo prepísať tak som ručne zmazal obsah zložkuy stmr a stiahol cez obchod celú oblasť mapy znova.

Diery z Tatier zmizli.

Tiež som rozmýšľal prečo sa po tom stiahnutí jedného štvorca tak nestalo. Ešte som rozmýšľal či som si nepomýlil štvorec... ale to určite nie lebo som dostal otáznik presne na tom mieste kde som zostal na mape (screen). Jediné čo ma včera napadlo že som asi trafil presne aktualizáciu.

photo
1

Hello, sorry for answering in English, you can take Google Translate to translate it into your language.

As Petr mentioned there are more things which making up the elevation data of a map:


1.) The value and position of the peak printed on the map ("1903"). This has been entered by a mapper of OpenStreetMap, and should be the official elevation of a summit (e.g. found in other "official" Topo-maps of this country, e.g. Austria in your case)


2.) The contour lines. These are drawn by the creator of the map, e.g. OpenAndroMaps in my Screenshot, or LoMaps which are similar. You can see on my screenshot that the peak is above the "1900 m" contour line, so they are correct too.


3.) Dynamic Elevation (the red number "1902 m") AND optionally the shading of the map. This is calculated within Locus, and therefor Locus needs so called .HGT files. You can easily download them within Locus via "Download of elevation data".

The "problem" is, that the usual .HGT files downloaded via locus are not very exact, especially not in the mountains or hilly terrain. Thats' the reason your red value is just "1885 m". For some countries (like Austria, Switzerland, Italy, etc...) there are much better .HGT files, which i used for my screenshot. How to install them, is explained in this thread:

http://forum.locusmap.eu/index.php?topic=5363.0


(Petr: may it would be easier for Locus users if they would already get the sonny-HGTs where available, if they click onto "Download of elevation data" ?


8c8442838a70b346d6ec74df0dcafc59

photo
1

Hello

@sonny thank you for the post because I was probably blind yesterday. I saw everywhere that the elevation should be 1993 (even when I compared the OSM value with contour-lines). My OSM note is absolutely stupid mistake. I should not answer around the midnight :)

Everything what you wrote is correct ...actually I'd like to mention that we already use hgt file for Austria from your project, but we use data in 3'' resolution. For this reason can be altitude influenced by interpolation - especially altitude of the summits.

--- CZ---

Omlouvám se chybnou odpověď. Včera jsem se překoukl a myslel jsem, že se údaje v mapě mají být 1993. Nicméně teprve dnes jsem si všimnul, že rozdíl není 120m (jak jsem se domníval včera, ale 20 m).

Dynamické výšky (červená hodnota) jsou ovlivněny více faktorů - aktuálnost a podrobnost (rozlišení) dat. Výšková data pochází ze zmíněno projektu od sonny a domnívám se, že lepší data set momentálně nenajdeme. Data mají rozlišení 3x3 '' a z toho důvodu mohou být výšky ovlivněny interpolací - speciálně výšky vrcholů.

Problém mohou vyřešit výšková 1' data, které lze stáhnout ze zmíněného projektu. Je potřeba zmínit, že velikost výškových dat vzroste 9x.

photo
1

Petr, yes you are using my .HGT files in 3" resolution for LoMaps.

But do you also provide them if a user clicks onto "Download of elevation data" within Locus? If this would be, than the red, dynamic elavation should be exactly in sync with the contour lines of LoMaps in Austria.

Ok, since "just" 3"-resolution maybe some meters to the correct peak elevation are missing compared to my screenshot using the 1"-resolution HGTs. But the dynamic elelvation based on files downloaded directly via Locus should still dislplay a peak value like 1899 or 1900m and not just 1885m as in the screenshot of the threadstarter.

photo
1

We use your data for contour lines in LoMaps and also for "Download elevation data" feature. I checked the data again and I found that we use obsolete version from November 2016. I updated the hgt file on our server and the dynamic altitude for mentioned peak is really about 1899 m. Thank you!

photo