Renaming tracks

Jan Götze shared this question 9 months ago
Answered

I have about 200 older tracks with the same (file)name "Fahrt am Nachmittag". My mistake of setting the wrong patterns in auto export. Now I'd like to export all my about 4000 tracks and about 200 are missing because the export overwrites every track gpx with the same name.

Years ago a changes the patterns for export to "cycle-date-time". Is it possible to bulk change names of tracks with a pattern. In best case - but not important - the same pattern as I use from track metadata.

The goal is to get different file names of the tracks with the same name in export.

Replies (5)

photo
1

It raises the separate suggestion that during a bulk export, LM should append say "(1)"..."(N)" where necessary to any export file(s) so that it's name is kept unique from any one that already exists.

photo
1

Hello,

in "Settings > Points & Tracks > Overwrite exported data" you can choose if the Locus can overwrite already existing files.

aba9f36381c0f9554d4c0b0ddef73fd8


Zdenek, Locus team

photo
2

Hi,

das ist nicht das, was ich benötige - im Gegenteil.

Meine Tracks haben die gleichen Namen. Nehmen wir an, ich habe 15 Tracks mit dem gleichen Namen "Radfahrt am Nachmittag". Dann wird der erste Track mit dem Dateinamen "Radfahrt am Nachmittag" 14 Mal überschrieben oder ausgelassen - je nachdem, ob diese Option aktiviert oder deaktiviert ist. Wenn diese Option nicht aktiviert ist, wird der erste Export in eine Datei geschrieben und alle weiteren mit dem gleichen Namen ausgelassen.

Es müsste eine Option geben, den exportierten Tracks einen neuen Dateinamen zu geben - generiert aus z.B. Metadaten. Oder die Dateien mit dem gleichen Namen müssten eine automatisch generierte fortlaufende Nummer bekommen. Jedenfalls sollten sie nicht mit dem gleichen Namen überschrieben werden.

photo
2

Hello,

I am sorry for the inconvenience. There really is a bug.

We've fixed this and in the next version, it should work properly:

f2f000d9cc53a703d034818ee27a7ae5

Thank you for the feedback.


Zdenek, Locus team

photo
1

Great!


I thought it is a feature.

Leave a Comment
 
Attach a file